Termeni și condiții generale
Preambul
Bine ați venit pe site-ul nostru! Vă mulțumim că ne onorați cu încrederea dumneavoastră în timpul achizițiilor!
Vă rugăm să citiți cu atenție acest document înainte de a finaliza comanda, deoarece prin finalizarea comenzii dumneavoastră acceptați conținutul prezentelor Termeni și Condiții Generale!
Dacă aveți întrebări legate de prezentele Termeni și Condiții Generale, de utilizarea site-ului, de anumite produse sau de procesul de achiziție, sau dacă doriți să discutați cerințe specifice, vă rugăm să contactați colegii noștri prin intermediul datelor de contact furnizate!
Termeni și Condiții Generale
Contractul încheiat pe baza prezentului document nu este înregistrat (nu este accesibil ulterior, încheierea contractului este dovedită prin datele comenzii), se realizează printr-o declarație de intenție implicită, nu este considerat un contract scris, este redactat în limba română și nu face referire la un cod de conduită. Pentru întrebări legate de funcționarea magazinului online, procesul de comandă și livrare, vă stăm la dispoziție prin datele de contact furnizate.
Prezentele TCG se aplică relațiilor juridice stabilite pe site-ul furnizorului (https://greenmanshop.ro/) și subdomeniile acestuia. Prezentele TCG sunt disponibile în mod continuu (și pot fi descărcate sau tipărite în orice moment) la următoarea adresă web: https://greenmanshop.ro/gtcf.
Definiții
Utilizator: Orice persoană fizică, juridică sau organizație care utilizează serviciile furnizorului și încheie un contract cu acesta.
Consumator: Un Utilizator / cumpărător care acționează în afara domeniului său profesional, ocupațional sau de activitate comercială.
Întreprindere: O persoană care acționează în cadrul domeniului său profesional, ocupațional sau de activitate comercială.
Furnizor: Persoană fizică sau juridică sau organizație fără personalitate juridică care oferă servicii legate de societatea informațională și încheie un contract cu Utilizatorul.
- Informații despre Furnizor (Vânzător, Întreprindere)
Numele furnizorului: Greenman Kft.
Sediul furnizorului (și locul de gestionare a reclamațiilor): 8200 Veszprém, Házgyári út 16., Ungaria
Datele de contact ale furnizorului, adresa de e-mail utilizată în mod regulat pentru comunicarea cu utilizatorii: info@greenmanshop.ro
Numărul de înregistrare al furnizorului: 1909510096
Codul fiscal al furnizorului: 14200382-2-19
Codul TVA intracomunitar: HU14200382
Numele autorității de înregistrare / autoritatea de licențiere și numărul licenței (dacă există): Tribunalul din Veszprém, Registrul Comerțului.
Numărul de telefon al furnizorului:
Limba contractului: română
Numele, adresa și adresa de e-mail a furnizorului de găzduire:
Tárhely.eu Szolgáltató Kft., 1144 Budapest, Ormánság utca 4., etajul X, apartament 241., e-mail: support@tarhely.eu - Legislație aplicabilă, dispoziții generale
2.1. Pentru aspectele nereglementate în prezentele TCG, precum și pentru interpretarea acestora, se aplică legislația maghiară, în special Legea V din 2013 privind Codul civil („Ptk.”) și Legea CVIII din 2001 privind anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și ale serviciilor legate de societatea informațională, precum și prevederile Regulamentului guvernamental 45/2014 (II. 26.) privind regulile detaliate ale contractelor încheiate între consumatori și întreprinderi. Pentru produse speciale, se aplică dispozițiile legale sectoriale relevante. Dispozițiile obligatorii ale legislației aplicabile se aplică părților fără stipulare specială.
2.2. Acești Termeni și Condiții Generale sunt valabili începând cu data de 15 noiembrie 2023 și rămân în vigoare până la revocare. Modificările aduse TCG vor fi publicate de către Furnizor pe site-ul web și utilizatorii înregistrați sau cei care au efectuat anterior achiziții vor fi informați prin e-mail. Modificările nu afectează contractele încheiate anterior, adică nu au efect retroactiv.
2.3. Furnizorul își rezervă toate drepturile în ceea ce privește site-ul web, orice parte a acestuia și conținutul afișat, precum și distribuția acestuia. Este interzisă descărcarea, stocarea electronică, procesarea sau vânzarea conținutului sau a oricărei părți a acestuia fără acordul scris al Furnizorului.
2.4. Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru achizițiile de produse publicate pe alte site-uri web care nu sunt operate de către Furnizor și care nu pot fi asociate cu acesta.
- ÎNREGISTRARE / ACHIZIȚIE
3.1. În cazul în care, în timpul utilizării serviciului/comenzii/abonării, sunt furnizate date false sau aparținând altor persoane, contractul electronic rezultat poate fi contestat de partea îndreptățită. În urma unei contestări reușite, contractul devine nul de la momentul încheierii sau, dacă maschează un alt contract, drepturile și obligațiile părților vor fi evaluate conform contractului ascuns. Furnizorul își declină responsabilitatea în cazul în care Utilizatorul utilizează serviciile în numele altcuiva sau cu datele altor persoane.
3.2. Furnizorul nu este responsabil pentru întârzierile în livrare sau alte probleme cauzate de datele furnizate incorect și/sau inexact de către Utilizator. Totuși, Furnizorul informează Utilizatorii că, după consultare și identificare clară, poate corecta datele introduse eronat în comandă pentru a evita obstacole în facturare și livrare.
3.3. Furnizorul nu este responsabil pentru daunele rezultate din uitarea parolei de către Utilizator sau din accesul neautorizat la aceasta din motive neimputabile Furnizorului (dacă există înregistrare pe site). - PRODUSE ȘI SERVICII DISPONIBILE ȘI PREȚURI
4.1. Produsele afișate pot fi comandate online din magazinul web. Prețurile afișate pentru produse sunt brute, în lei (RON) (TVA de 19%), dar nu includ costurile de livrare.
4.2. În magazinul web, Furnizorul afișează detaliat denumirea produsului, descrierea acestuia și, dacă este posibil, o fotografie a produsului.
4.3. Dacă se introduce un preț promoțional, Furnizorul va informa complet Utilizatorii despre promoție și durata exactă a acesteia. Furnizorul acționează legal în stabilirea prețurilor promoționale, respectând regulile detaliate privind afișarea prețurilor de vânzare și a prețurilor unitare ale produselor, precum și a tarifelor serviciilor, conform Ordinului comun 4/2009 (I. 30.) NFGM-SZMM.
4.4. În cazul în care, în ciuda tuturor precauțiilor, un preț incorect apare pe site-ul magazinului web, cum ar fi un preț de “0” RON sau “1” RON din cauza unei erori de sistem, Furnizorul nu este obligat să confirme comanda la prețul incorect, ci are posibilitatea de a respinge oferta și de a propune confirmarea la prețul corect. Utilizatorul are dreptul de a nu accepta oferta modificată. Un preț incorect este considerat acel preț la care antreprenorul nu are intenția contractuală de a încheia contractul. Conform Codului Civil din 2013, contractul se încheie prin exprimarea reciprocă și concordantă a voinței părților. Dacă părțile nu pot conveni asupra condițiilor contractuale, adică nu există o declarație care să exprime reciproc și concordant voința părților, atunci nu se poate vorbi despre un contract valabil din care să decurgă drepturi și obligații.
4.5. Produsele comandate din magazinul web greenmanshop.ro pot fi livrate de către Furnizor doar la adrese de livrare valabile pe teritoriul României. Vezi și Regulamentul UE nr. 2018/302. - PROCESUL DE COMANDĂ
5.1. Utilizatorul se conectează la magazinul web după înregistrare sau poate începe achiziția fără înregistrare.
5.2. Utilizatorul setează cantitatea dorită pentru produsul sau produsele pe care dorește să le achiziționeze.
5.3. Utilizatorul adaugă produsele selectate în coș. Utilizatorul poate vizualiza conținutul coșului în orice moment făcând clic pe pictograma coșului.
5.4. Dacă nu dorește să achiziționeze alte produse, verifică cantitatea produselor dorite. Poate șterge conținutul coșului făcând clic pe pictograma X. Pentru a finaliza cantitatea, actualizarea coșului se face automat; dacă nu, Utilizatorul poate actualiza coșul făcând clic pe butonul Actualizare.
5.5. Utilizatorul introduce adresa de livrare, apoi selectează metoda de livrare/plată, care poate fi:
5.5.1. Metode de plată:
• Ramburs
• Card bancar (OTP SimplePay)
• Revolut Pay (cont Revolut sau alt card bancar)
• Apple Pay sau Google Pay
Plata la livrare: Dacă produsul comandat este livrat prin curier sau la un punct de colectare, Utilizatorul poate plăti suma totală a comenzii în numerar sau cu cardul bancar la primirea produsului/produselor comandate. Plata la livrare este disponibilă doar pentru comenzi cu o valoare totală brută mai mică de 1.250 RON.
Plata online cu card bancar: Utilizatorul poate plăti suma totală a comenzii online, cu cardul bancar, prin sistemul de plată securizat al furnizorului de servicii financiare utilizat de Furnizor.
Plata cu card bancar prin SimplePay: Următoarele date personale stocate în baza de date a utilizatorilor de pe https://greenmanshop.ro/ vor fi transmise către OTP Mobil Kft., în calitate de procesator de date. Datele transmise de către operatorul de date includ: numele și adresa de facturare, e-mailul și numărul de telefon. Natura și scopul activității de procesare a datelor efectuate de procesatorul de date pot fi consultate în Politica de confidențialitate SimplePay, disponibilă la următorul link: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
Revolut Pay Revolut Bank UAB Konstitucijos ave. 21B, 08130 Vilnius, Republica Lituania https://www.revolut.com/ro-RO/legal/ Termenii și condițiile Revolut Pay pot fi consultate la următorul link: https://www.revolut.com/ro-RO/legal/
Apple Pay Apple Inc https://www.apple.com/ro/privacy/
Google Pay Google Ireland Limited European Economic Area sau Elveția, situat la Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlanda. https://support.google.com/googlepay/answer/9039712?hl=ro
PayPal PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg https://about.pypl.com/
5.6. Suma totală de plată, conform sumarului comenzii și e-mailului de confirmare, include toate costurile. Utilizatorul are obligația, în conformitate cu art. 6:127 din Codul Civil, să se convingă fără întârziere că produsele comandate sunt în cantitatea și calitatea corespunzătoare. Livrarea produselor are loc în zilele lucrătoare, între orele 8:00 și 17:00.
5.7. După completarea datelor, Utilizatorul își poate trimite comanda apăsând pe butonul „Comandă/Trimitere comandă”, însă anterior are posibilitatea de a verifica încă o dată datele introduse, de a adăuga observații la comandă sau de a ne transmite dorințe speciale legate de comandă prin e-mail. Sistemul salvează datele comenzii. Pentru clienții înregistrați, comenzile anterioare pot fi consultate ulterior.
5.8. Prin trimiterea comenzii, Utilizatorul ia la cunoștință că, în conformitate cu art. 15 și alte prevederi (de ex. art. 20) ale Ordonanței Guvernului nr. 45/2014 (II.26), plasarea comenzii atrage obligația de plată.
5.9. Corectarea erorilor de introducere a datelor: înainte de finalizarea procesului de comandă, Utilizatorul poate oricând să revină la etapa anterioară pentru a corecta datele introduse. Mai exact: în timpul comenzii, este posibilă vizualizarea și modificarea conținutului coșului; dacă acesta nu conține cantitatea dorită, Utilizatorul poate introduce cantitatea dorită în câmpul aferent coloanei de cantitate, apoi să apese butonul „Actualizează/modifică coșul”. Dacă dorește să elimine produse din coș, va apăsa pe butonul X de lângă produsul respectiv. Utilizatorul are posibilitatea continuă de a corecta/șterge datele introduse. După trimiterea comenzii, Utilizatorul poate solicita corectarea eventualelor erori telefonic sau prin e-mail.
5.10. După trimiterea comenzii, Utilizatorul va primi o confirmare prin e-mail. Dacă această confirmare nu ajunge la Utilizator într-un termen rezonabil de la trimiterea comenzii – în funcție de natura serviciului – dar nu mai târziu de 48 de ore, Utilizatorul este exonerat de obligația de ofertă sau contractuală. Comanda și confirmarea acesteia se consideră primite de către Furnizor, respectiv Utilizator, în momentul în care devin accesibile pentru aceștia. Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru întârzierea confirmării în cazul în care aceasta nu ajunge din cauza unei adrese de e-mail incorecte introduse de Utilizator la înregistrare sau a lipsei de spațiu în căsuța poștală a Utilizatorului.
5.11. Utilizatorul ia la cunoștință că această confirmare este doar una automată și nu generează un contract. Contractul se consideră încheiat doar în momentul în care Furnizorul, după trimiterea confirmării automate, transmite un alt e-mail către Utilizator cu detaliile comenzii și termenul estimat de livrare.
- PROCESAREA ȘI EXECUTAREA COMENZILOR
6.1. Comenzile sunt procesate în ordinea primirii, în zilele lucrătoare, în timpul programului de lucru. Comenzile pot fi plasate și în afara orelor indicate ca interval de procesare; acestea vor fi procesate în următoarea zi lucrătoare. Serviciul de relații cu clienții al Furnizorului confirmă întotdeauna prin mijloace electronice când poate fi executată comanda.
6.2. Termenul general de livrare este între 1 și 15 zile lucrătoare de la încheierea contractului. Comenzile sunt executate și livrate din Ungaria – acest fapt poate influența timpul de livrare.
6.3. În temeiul contractului de vânzare-cumpărare, Furnizorul este obligat să transfere dreptul de proprietate asupra bunului, iar Utilizatorul să plătească prețul și să preia bunul.
6.4. În cazul în care vânzătorul este o întreprindere și cumpărătorul este consumator, iar vânzătorul își asumă livrarea produsului către cumpărător, riscul se transferă la cumpărător în momentul în care produsul este preluat de acesta sau de o terță persoană desemnată de el. Riscul se transferă la cumpărător în momentul predării produsului transportatorului, dacă transportatorul a fost ales de cumpărător și nu a fost recomandat de vânzător.
6.5. În caz de întârziere din partea Furnizorului, Utilizatorul are dreptul de a stabili un termen suplimentar. Dacă Furnizorul nu îndeplinește obligația în acest termen, Utilizatorul poate rezilia contractul.
6.6. Utilizatorul poate rezilia contractul fără a stabili un termen suplimentar dacă:
• Furnizorul a refuzat executarea contractului; sau
• conform acordului părților sau destinației clare a serviciului, contractul trebuia executat la un termen specific și nu la alt moment.
Dacă Furnizorul nu își îndeplinește obligațiile din cauza lipsei produsului specificat în contract, este obligat să informeze imediat Utilizatorul și să restituie fără întârziere suma plătită de acesta, precum și să asigure posibilitatea ca Utilizatorul să-și exercite celelalte drepturi prevăzute de lege în caz de livrare defectuoasă.
Furnizorul atrage atenția Utilizatorilor că, în cazul în care Utilizatorul nu preia produsele comandate și livrate conform contractului (indiferent de modalitatea de plată), se consideră că a încălcat contractul, intrând în întârziere în conformitate cu art. 6:156 alin. (1) din Codul Civil.
Aceasta înseamnă că Furnizorul, în conformitate cu regulile gestiunii fără mandat – dacă Consumatorul nu declară intenția de a se retrage (și nu specifică dacă dorește sau nu să preia produsul(ele) comandat(e)) – are dreptul de a percepe Utilizatorului costurile obișnuite de depozitare aferente produsului(elor) și costurile de transport (inclusiv taxa de ramburs, dacă este cazul, pentru ambele direcții).
Furnizorul atrage atenția Utilizatorilor că, pentru valorificarea pretențiilor sale juridice rezultate în acest mod, va apela la serviciile avocaților săi, astfel că toate celelalte costuri (juridice) rezultate din încălcarea contractului (inclusiv taxele procedurii de somație de plată) vor fi suportate de Utilizator.
Modalități și taxe de livrare și preluare
• Taxa pentru livrare la domiciliu: 14,9 RON
• Taxa pentru livrare la punct de colectare: 5,9 RON (limita de greutate: 12 kg; disponibilă doar pentru anumite produse)
• Taxa ramburs: 4,9 RON
• Pentru comenzi cu valoare peste 370 RON, livrarea este gratuită. Eligibilitatea pentru transport gratuit și valoarea coșului de la care se aplică poate fi influențată de campaniile sau promoțiile aflate în desfășurare.
Pentru informații despre campaniile actuale, vă rugăm să consultați pagina Campanii – Condiții de participare.
Livrare la domiciliu prin serviciu de curierat
Coletul va fi livrat la adresa specificată de către DPD/Sameday sau un reprezentant desemnat, conform propriilor condiții. La plasarea comenzii, te rugăm să indici o la care tu sau o persoană desemnată să poată fi găsit(ă) în timpul orelor de lucru. Pentru o livrare eficientă și rapidă, este foarte important să incluzi un număr de telefon valid printre datele personale, la care poți fi contactat(ă) în caz de necesitate.
Te rugăm, la preluarea coletului, să verifici în fața curierului conformitatea și integritatea produselor comandate, precum și existența facturii. Atragem atenția că după preluarea coletului nu putem accepta nicio reclamație legată de livrare sau eventualele deteriorări.
Dreptul de retenție, clauză de proprietate
În cazul în care ai comandat anterior un produs și nu l-ai preluat la livrare (cu excepția cazului în care ai exercitat dreptul de retragere), sau produsul a fost returnat vânzătorului cu mențiunea „nepreluat”, vânzătorul își rezervă dreptul de a condiționa executarea comenzii de plata anticipată a prețului de achiziție și a costurilor de livrare.
Vânzare în străinătate
În cazul achizițiilor din afara Ungariei, se aplică prevederile prezentelor Termeni și Condiții Generale (TCG), cu mențiunea că, conform reglementărilor aplicabile, este considerat cumpărător orice consumator care este cetățean al unui stat membru, are reședința într-un stat membru sau orice întreprindere stabilită într-un stat membru, care achiziționează produse sau servicii în scop de consum propriu în cadrul Uniunii Europene.
Consumator este considerată acea persoană fizică care acționează în afara activității sale comerciale, industriale, artizanale sau profesionale.
Cumpărătorul are dreptul de a-și valorifica drepturile conform prezentelor TCG.
În cazul utilizării unei soluții de plată electronică, plata se efectuează în moneda stabilită de Vânzător.
Vânzătorul poate reține predarea produsului până la confirmarea faptului că plata prețului produsului și a costurilor de livrare a fost efectuată complet și cu succes prin metoda de plată electronică (inclusiv cazurile în care plata se face prin transfer bancar într-o altă monedă decât cea specificată, iar conversia valutară și comisioanele bancare duc la o sumă mai mică). În acest caz, Vânzătorul poate solicita completarea sumei restante.
- DREPTUL DE RETRAGERE
7.1. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului, precum și cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 45/2014 (II.26) privind detaliile contractelor încheiate între consumatori și întreprinderi, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a oferi un motiv.
Consumatorul poate exercita dreptul de retragere:
a) în cazul unui contract de vânzare:
aa) în termen de 14 zile de la primirea produsului,
ab) în cazul mai multor produse livrate în momente diferite, de la data primirii ultimului produs,
ac) în cazul unui produs compus din mai multe loturi sau părți, de la data primirii ultimei părți sau lot,
ad) în cazul livrărilor regulate pe o perioadă determinată, de la data primirii primei livrări de către consumator sau de către o terță parte desemnată, alta decât curierul.
Dacă Furnizorul nu oferă această informare, termenul de 14 zile se prelungește cu 12 luni. Dacă Furnizorul oferă informațiile în termen de 12 luni de la primirea produsului, termenul de retragere începe de la data furnizării informațiilor.
7.2. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere printr-o declarație neechivocă sau utilizând formularul prevăzut în Anexa 2 a Ordonanței Guvernului 45/2014 (II.26).
7.3. Termenul de 14 zile începe de la data primirii produsului de către consumator sau terța persoană desemnată de acesta.
7.4. Dreptul de retragere poate fi exercitat și între data încheierii contractului și data primirii produsului.
7.5. În caz de retragere, costul returnării produsului este suportat de către Furnizor. În cazul returnării, Furnizorul organizează el însuși transportul, trimițând un serviciu de curierat la Consumator pentru a prelua produsul. Adresa de returnare a produselor este: Greenman Kft., 8200 Veszprém, Házgyári út 16.
7.6 În cazul exercitării dreptului de retragere, Consumatorul nu suportă niciun cost legat de returnarea produsului.
7.7. Dreptul de retragere nu se aplică în cazul produselor realizate la comandă sau personalizate.
7.8. Dreptul de retragere nu poate fi exercitat în următoarele cazuri:
- în cazul unui contract de prestări servicii, după executarea completă a serviciului, dacă executarea a început cu acordul expres prealabil al Consumatorului, iar acesta a confirmat că a luat la cunoștință faptul că, odată cu executarea completă a serviciului, își pierde dreptul de retragere;
- pentru produse sau servicii al căror preț sau tarif depinde de fluctuații ale pieței financiare care nu pot fi controlate de către profesionist și care pot apărea în perioada de exercitare a dreptului de retragere;
- pentru produse perisabile sau care au o valabilitate scurtă;
- pentru produse sigilate care, din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă, nu pot fi returnate după desigilare;
- pentru produse care, prin natura lor, sunt inseparabil amestecate cu alte produse după livrare;
- pentru băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit la încheierea contractului de vânzare, a căror livrare poate fi efectuată doar după 30 de zile de la încheierea contractului, iar valoarea lor depinde de fluctuații ale pieței care nu pot fi controlate de către profesionist; în cazul contractelor de prestări servicii în care profesionistul a fost solicitat expres de către consumator pentru reparații sau întreținere urgente la domiciliul acestuia;
- pentru livrarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de software sigilat, care au fost desigilate după livrare;
- pentru livrarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția contractelor de abonament;
- pentru contracte încheiate în cadrul unei licitații publice;
- pentru contracte de furnizare de servicii de cazare (altele decât cele în scop rezidențial), transport de bunuri, închiriere de autoturisme, servicii de catering sau servicii legate de activități de agrement, dacă contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;
- pentru furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul expres prealabil al consumatorului și acesta a confirmat că a înțeles că, odată cu începerea prestării, își pierde dreptul de retragere.
7.9 În cazul contractelor la distanță, Furnizorul va rambursa fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la data la care a fost informat cu privire la decizia de retragere, întreaga sumă plătită de consumator, inclusiv costurile legate de livrare. Cu toate acestea, Furnizorul are dreptul de retenție.
7.10 Rambursarea se efectuează utilizând aceeași modalitate de plată ca cea folosită în tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Consumatorul își exprimă acordul expres pentru utilizarea unei alte modalități de plată; această rambursare nu atrage niciun cost suplimentar pentru Consumator.
7.11 Consumatorul este obligat să returneze produsele, fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 zile de la data notificării privind retragerea, fie prin trimitere, fie prin predare la adresa Furnizorului.
7.12 În cazul retragerii în formă scrisă, este suficient ca declarația de retragere să fie trimisă în termenul de 14 zile.
7.13 Termenul este considerat respectat dacă produsul este returnat sau predat înainte de expirarea celor 14 zile. Returnarea este considerată efectuată în termen dacă produsul este expediat înainte de expirarea perioadei.
7.14 Consumatorul suportă doar costul direct al returnării produsului.
7.15 Furnizorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare rezultate din alegerea de către Consumator a unui mod de livrare diferit față de cel standard, cel mai ieftin, oferit de Furnizor.
7.16 Furnizorul poate reține rambursarea până la data la care a primit produsul înapoi sau până când Consumatorul a furnizat dovada că produsul a fost returnat – se va lua în considerare data cea mai apropiată.
7.17 Dacă Consumatorul dorește să își exercite dreptul de retragere, acesta poate notifica Furnizorul în scris (chiar și utilizând modelul anexat) prin oricare dintre datele de contact menționate în prezentul Regulament sau personal. În cazul notificării prin poștă sau e-mail, se va lua în considerare data expedierii scrisorii/respectivei notificări electronice. Produsul poate fi returnat prin poștă, personal sau printr-un serviciu de curierat.
7.18 Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului rezultată dintr-o utilizare care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea acestuia.
7.19 Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului este disponibilă aici.
7.20 Pentru orice alte reclamații, Consumatorul se poate adresa Furnizorului folosind datele de contact indicate în prezentul Regulament.
7.21 Dreptul de retragere este valabil exclusiv pentru Utilizatorii considerați consumatori conform Codului civil. Nu beneficiază de acest drept întreprinderile, adică acele persoane care acționează în cadrul profesiei, ocupației independente sau activității comerciale.
7.22 (Se aplică doar dacă Furnizorul oferă și servicii) Dacă, după începerea prestării serviciului, Consumatorul denunță contractul încheiat la distanță, acesta este obligat să plătească Furnizorului o sumă proporțională cu serviciul prestat până la notificarea denunțării. Suma se stabilește în funcție de valoarea totală, inclusiv TVA, stabilită în contract. Dacă Consumatorul poate dovedi că suma calculată în acest mod este excesivă, atunci valoarea plătibilă se va determina în funcție de valoarea de piață a serviciilor prestate până la data denunțării.
7.23 Procedura de exercitare a dreptului de retragere:
- Dacă Consumatorul dorește să își exercite dreptul de retragere, trebuie să notifice intenția sa către Furnizor, utilizând datele de contact furnizate.
- Consumatorul respectă termenul de 14 zile dacă transmite declarația de retragere înainte de expirarea acestuia. În cazul retragerii în scris, este suficient ca notificarea să fie trimisă în termen. Pentru notificările poștale, se ia în considerare data expedierii; pentru e-mailuri, data trimiterii.
- În caz de retragere, Consumatorul este obligat să returneze produsul fără întârziere nejustificată, dar cel târziu în termen de 14 zile de la notificarea retragerii, fie prin expediere, fie prin predare personală. Termenul este considerat respectat dacă produsul este expediat înainte de expirarea perioadei. Costul direct al returnării produsului este suportat de Consumator.
- Furnizorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare dacă Consumatorul a ales un alt mod de livrare decât cel standard, cel mai ieftin oferit. Dreptul de retragere poate fi exercitat și între data comenzii și primirea produsului.
- În cazul achiziției mai multor produse livrate în momente diferite, termenul de 14 zile se calculează de la data primirii ultimului produs sau lot.
- GARANȚIE, RĂSPUNDERE PENTRU VICII
Îndeplinire defectuoasă
Prestatorul îndeplinește defectuos obligația dacă serviciul prestat nu corespunde cerințelor de calitate stabilite prin contract sau prin lege la momentul îndeplinirii. Prestatorul nu îndeplinește defectuos obligația dacă beneficiarul cunoștea defectul la momentul încheierii contractului sau trebuia să îl cunoască. În cazul contractelor încheiate între consumator și întreprindere, este nulă orice clauză care derogă, în defavoarea consumatorului, de la dispozițiile prezentei secțiuni privind garanția legală de conformitate și garanția comercială.
Drepturi suplimentare privind garanția legală se aplică doar Utilizatorilor care sunt considerați consumatori potrivit Codului Civil.
Utilizator considerat întreprindere: o persoană care acționează în cadrul profesiei, ocupației independente sau activității sale comerciale.
Garanția legală de conformitate
8.1. În ce caz poate Utilizatorul să își exercite dreptul la garanția legală de conformitate?
Utilizatorul poate solicita garanția legală de conformitate împotriva Prestatorului în cazul îndeplinirii defectuoase, în conformitate cu regulile Codului Civil.
8.2. Ce drepturi are Utilizatorul în temeiul cererii de garanție legală de conformitate?
Utilizatorul poate solicita, la alegerea sa: repararea sau înlocuirea bunului, cu excepția cazului în care cererea aleasă este imposibilă sau ar atrage costuri suplimentare disproporționate pentru întreprindere comparativ cu cealaltă opțiune. Dacă repararea sau înlocuirea nu a fost solicitată sau nu poate fi solicitată, Utilizatorul poate cere reducerea proporțională a prețului sau – în ultimă instanță – poate rezilia contractul. Utilizatorul poate trece de la dreptul ales la altul, suportând însă costurile trecerii, cu excepția cazului în care aceasta este justificată sau provocată de întreprindere.
Consumatorul are dreptul să solicite reducerea proporțională a prețului sau să rezilieze contractul de vânzare, dacă:
• întreprinderea nu a efectuat reparația sau înlocuirea ori a făcut-o doar parțial, fără reinstalarea sau demontarea produsului;
• problema reapare, deși întreprinderea a încercat aducerea produsului în conformitate cu contractul;
• problema este atât de gravă încât justifică reducerea imediată a prețului sau rezilierea imediată a contractului; sau
• întreprinderea nu s-a angajat să aducă produsul în conformitate sau este evident că nu o va face într-un termen rezonabil, fără a prejudicia semnificativ interesele consumatorului.Dacă consumatorul dorește să rezilieze contractul de vânzare din cauza unei neîndepliniri defectuoase, sarcina probei privind caracterul nesemnificativ al defectului revine întreprinderii.
Consumatorul are dreptul să rețină o parte sau întregul preț rămas de plată, proporțional cu gravitatea încălcării, până când întreprinderea își îndeplinește obligațiile privind conformitatea prestației și neîndeplinirea corectă.
Termenul rezonabil pentru efectuarea reparației sau înlocuirii începe de la data notificării defectului de către consumator. Consumatorul trebuie să pună bunul la dispoziția întreprinderii pentru efectuarea reparației sau înlocuirii.
În contractele între consumatori și întreprinderi, întreprinderea suportă costurile aferente returnării produsului înlocuit. Dacă reparația sau înlocuirea presupune demontarea unui bun instalat înainte de apariția defectului conform destinației sale, obligația include și demontarea și reinstalarea produsului reparat sau înlocuit, ori suportarea acestor costuri.
Reducerea prețului este proporțională dacă reflectă diferența dintre valoarea bunului în conformitate cu contractul și valoarea bunului primit efectiv.
Dreptul consumatorului de a rezilia contractul de vânzare poate fi exercitat printr-o declarație adresată întreprinderii.
Dacă neconformitatea afectează doar o parte a bunurilor furnizate, iar condițiile de reziliere sunt îndeplinite doar pentru acea parte, consumatorul poate rezilia contractul doar pentru bunurile neconforme, dar și pentru cele aferente dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil să le păstreze doar pe cele conforme.
În cazul rezilierii totale sau parțiale a contractului, consumatorul trebuie să returneze produsele în cauză pe cheltuiala întreprinderii, iar întreprinderea trebuie să ramburseze imediat prețul plătit de consumator după primirea produsului sau a dovezii returnării acestuia.
8.3. În ce termen poate Utilizatorul să își exercite dreptul la garanția legală de conformitate?
Utilizatorul (dacă este consumator) trebuie să notifice defectul imediat după descoperirea acestuia, dar nu mai târziu de două luni de la constatarea sa. Atragem atenția că drepturile legale privind garanția pot fi exercitate timp de doi ani de la îndeplinirea contractului (un an în cazul întreprinderilor sau produselor second-hand). Pentru produsele cu termen de valabilitate, garanția poate fi exercitată până la data expirării.
În cazul produselor cu elemente digitale, dacă contractul prevede furnizarea de conținut sau servicii digitale pe o durată determinată, întreprinderea răspunde pentru neconformitățile survenite:
a) în termen de doi ani de la livrarea bunului, dacă serviciul digital are durată sub doi ani; sau
b) pe toată durata serviciului digital, dacă acesta depășește doi ani.
8.4. Împotriva cui poate Utilizatorul să își exercite dreptul la garanția legală de conformitate?
Utilizatorul își poate exercita dreptul față de Prestator.
8.5. Care sunt condițiile suplimentare pentru exercitarea drepturilor privind garanția legală de conformitate (dacă Utilizatorul este considerat consumator)?
În termen de 1 an de la prestare, pentru exercitarea dreptului la garanția legală de conformitate, nu este necesar decât notificarea defectului, cu condiția ca Utilizatorul să poată dovedi că produsul sau serviciul a fost furnizat de către întreprinderea care operează magazinul online. După expirarea termenului de 1 an de la prestare, Utilizatorul are obligația de a dovedi că defectul identificat exista deja la momentul prestării.
Garanția pentru produs (garanția oferită de producător)
8.6. În ce caz poate Utilizatorul să își exercite drepturile privind garanția pentru produs?
În cazul unui defect al unui bun mobil (produs), Utilizatorul poate opta între exercitarea dreptului la garanția legală de conformitate sau a dreptului la garanția pentru produs.
8.7. Ce drepturi are Utilizatorul în temeiul garanției pentru produs?
În cadrul garanției pentru produs, Utilizatorul poate solicita exclusiv repararea sau înlocuirea produsului defect.
8.8. În ce condiții este considerat produsul defect?
Produsul este considerat defect dacă nu corespunde cerințelor de calitate aplicabile la momentul introducerii pe piață sau dacă nu are caracteristicile specificate în descrierea furnizată de producător.
8.9. În ce termen poate Utilizatorul să își exercite dreptul la garanția pentru produs?
În cazul unui produs considerat bun de folosință îndelungată, Utilizatorul își poate exercita dreptul la garanția pentru produs în termen de 2 ani de la data introducerii pe piață de către producător. După expirarea acestui termen, acest drept se stinge.
8.10. Împotriva cui și în ce condiții suplimentare poate fi exercitat dreptul la garanția pentru produs?
Dreptul la garanția pentru produs poate fi exercitat exclusiv împotriva producătorului sau distribuitorului bunului mobil. În cazul cererilor întemeiate pe garanția pentru produs, Utilizatorul are obligația de a dovedi existența defectului.
8.11. În ce cazuri este exonerat producătorul (sau distribuitorul) de obligațiile privind garanția pentru produs?
Producătorul (sau distribuitorul) este exonerat de obligațiile privind garanția pentru produs dacă poate dovedi că: - produsul nu a fost fabricat sau pus în circulație în cadrul activității sale economice;
- defectul nu putea fi identificat în momentul introducerii pe piață, conform stadiului actual al științei și tehnicii;
- defectul produsului rezultă din aplicarea unei norme legale sau a unei reglementări obligatorii a autorităților.
Pentru a fi exonerat, producătorul/distribuitorul trebuie să dovedească existența oricăruia dintre aceste motive.
Se atrage atenția că, pentru același defect, nu pot fi exercitate simultan atât drepturile privind garanția legală de conformitate, cât și cele privind garanția pentru produs. Totuși, dacă cererea întemeiată pe garanția pentru produs este admisă, Utilizatorul poate exercita drepturile privind garanția legală de conformitate în raport cu produsul înlocuit sau partea reparată.
Garanția comercială (pentru produse noi de folosință îndelungată)
8.12. În ce cazuri poate Consumatorul să își exercite dreptul la garanția comercială?
În cazul unei neîndepliniri defectuoase, conform Hotărârii Guvernului nr. 151/2003 (modificată) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de folosință îndelungată, Furnizorul are obligația de a acorda garanție dacă Utilizatorul este considerat Consumator.
8.13. Ce drepturi are Consumatorul și în ce termen în cadrul garanției comerciale?
Durata garanției este:
a) 2 ani pentru produse cu preț între 10.000 și 250.000 HUF;
b) 3 ani pentru produse cu preț peste 250.000 HUF.
Emiterea și predarea unui certificat de garanție nu este obligatorie dacă prețul de vânzare nu depășește 50.000 HUF.
Termenul de garanție începe de la predarea produsului către Consumator sau, dacă punerea în funcțiune este realizată de Furnizor sau un reprezentant al acestuia, de la data punerii în funcțiune. Dacă produsul este pus în funcțiune după mai mult de 6 luni de la predare, termenul de garanție începe de la data predării.
Consumatorul își poate exercita dreptul la reparație la sediul Furnizorului, în orice punct de lucru, sucursală sau la centrul de reparații indicat pe certificatul de garanție.
În cadrul garanției, Consumatorul poate solicita:
reparația sau înlocuirea produsului, cu excepția cazului în care această opțiune este imposibilă sau ar implica costuri disproporționate în raport cu cealaltă opțiune, luând în considerare valoarea produsului în stare conformă, gravitatea încălcării contractului și prejudiciul suferit de Consumator;
o reducere proporțională a prețului sau rezilierea contractului, dacă Furnizorul nu acceptă reparația/inlocuirea sau nu o poate efectua, ori dacă interesul Consumatorului în această privință a încetat.
Consumatorul nu poate solicita rezilierea contractului pentru defecte minore. Garanția comercială (pentru produse noi de folosință îndelungată)
8.12. În ce cazuri poate Consumatorul să își exercite dreptul la garanția comercială?
În cazul unei neîndepliniri defectuoase, conform Hotărârii Guvernului nr. 151/2003 (modificată) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de folosință îndelungată, Furnizorul are obligația de a acorda garanție dacă Utilizatorul este considerat Consumator.
8.13. Ce drepturi are Consumatorul și în ce termen în cadrul garanției comerciale?
Durata garanției este:
a) 2 ani pentru produse cu preț între 10.000 și 250.000 HUF;
b) 3 ani pentru produse cu preț peste 250.000 HUF.
Emiterea și predarea unui certificat de garanție nu este obligatorie dacă prețul de vânzare nu depășește 50.000 HUF.
Termenul de garanție începe de la predarea produsului către Consumator sau, dacă punerea în funcțiune este realizată de Furnizor sau un reprezentant al acestuia, de la data punerii în funcțiune. Dacă produsul este pus în funcțiune după mai mult de 6 luni de la predare, termenul de garanție începe de la data predării.
Consumatorul își poate exercita dreptul la reparație la sediul Furnizorului, în orice punct de lucru, sucursală sau la centrul de reparații indicat pe certificatul de garanție.
În cadrul garanției, Consumatorul poate solicita: - reparația sau înlocuirea produsului, cu excepția cazului în care această opțiune este imposibilă sau ar implica costuri disproporționate în raport cu cealaltă opțiune, luând în considerare valoarea produsului în stare conformă, gravitatea încălcării contractului și prejudiciul suferit de Consumator;
- o reducere proporțională a prețului sau rezilierea contractului, dacă Furnizorul nu acceptă reparația/inlocuirea sau nu o poate efectua, ori dacă interesul Consumatorului în această privință a încetat. Consumatorul nu poate solicita rezilierea contractului pentru defecte minore.
Trebuie să se urmărească termenul de 15 zile
Conform articolului 5 din Ordinul NGM nr. 19/2014 (IV. 29.) privind regulile procedurale pentru soluționarea cererilor de garanție și răspundere pentru vicii în cadrul contractelor încheiate între consumatori și întreprinderi, Furnizorul trebuie să depună eforturi pentru a efectua reparația sau înlocuirea în termen de cel mult 15 zile. Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește 15 zile, Furnizorul este obligat să informeze Consumatorul cu privire la durata estimată a reparației sau înlocuirii. Informațiile se transmit pe cale electronică sau printr-un alt mijloc care permite dovedirea recepției de către Consumator, cu acordul prealabil al acestuia.
Dacă se constată că produsul nu poate fi reparat
Dacă, în timpul primei reparații efectuate în perioada de garanție, Furnizorul constată că produsul nu este reparabil, iar Consumatorul nu dispune altfel, Furnizorul este obligat să înlocuiască produsul în termen de 8 zile. Dacă înlocuirea produsului nu este posibilă, Furnizorul este obligat să ramburseze prețul de achiziție Consumatorului în termen de 8 zile.
Dacă produsul se defectează pentru a patra oară
Dacă, în perioada de garanție, produsul se defectează din nou după ce a fost reparat de 3 ori, iar Consumatorul nu solicită o reducere proporțională a prețului și nu dorește ca produsul să fie reparat pe cheltuiala întreprinderii sau de către o terță parte, Furnizorul este obligat să înlocuiască produsul în termen de 8 zile. Dacă înlocuirea nu este posibilă, Furnizorul este obligat să ramburseze prețul de achiziție Consumatorului în termen de 8 zile.
Dacă reparația nu se realizează în termen de 30 de zile
Dacă reparația produsului nu se realizează în termen de 30 de zile de la data notificării cererii de reparație către Furnizor, iar Consumatorul nu dispune altfel, Furnizorul este obligat să înlocuiască produsul în termen de 8 zile de la expirarea termenului de 30 de zile. Dacă înlocuirea produsului nu este posibilă, Furnizorul este obligat să ramburseze prețul de achiziție în termen de 8 zile de la expirarea fără rezultat a termenului de 30 de zile.
8.14. Când este exonerat profesionistul de obligația de garanție?
Furnizorul este exonerat de obligația privind garanția doar dacă dovedește că defectul a apărut după momentul livrării. Atragem atenția că, pentru același defect, nu se pot exercita simultan drepturi privind garanția legală de conformitate și garanția comercială, respectiv garanția legală pentru produse și garanția comercială. În rest, Consumatorul are dreptul să își exercite drepturile decurgând din garanția comercială independent de drepturile reglementate în capitolele privind garanția legală pentru produse și cea de conformitate.
8.15. Furnizorul nu răspunde în cadrul garanției pentru daunele rezultate din uzura naturală (durata de viață tehnic rezonabilă) a produsului după expirarea perioadei de garanție.
8.16. Furnizorul nu este răspunzător nici pentru defectele sau daunele cauzate de manipularea incorectă sau neglijentă, suprasolicitarea produsului, influențele care nu corespund specificațiilor, ori utilizarea necorespunzătoare după momentul transferului riscului către Consumator.
8.17. Dacă, din cauza unei defecțiuni, Consumatorul formulează o cerere de înlocuire în termen de trei zile lucrătoare de la achiziționare (sau punere în funcțiune), Furnizorul este obligat să înlocuiască produsul, cu condiția ca defecțiunea să împiedice utilizarea corespunzătoare a produsului. - PROCEDURA ÎN CAZUL UNEI RECLAMAȚII PRIVIND GARANȚIA LEGALĂ DE CONFORMITATE (PENTRU UTILIZATORII CARE SUNT CONSIDERAȚI CONSUMATORI)
9.1. Într-un contract încheiat între un consumator și un profesionist, dispozițiile regulamentului nu pot fi derogate în defavoarea consumatorului prin acordul părților.
9.2. Este obligația consumatorului să dovedească încheierea contractului (prin factură sau chiar doar cu bonul fiscal).
9.3. Costurile aferente executării obligației de garanție legală revin Prestatorului (conform Codului civil maghiar, art. 6:166).
9.4. Prestatorul este obligat să întocmească un proces-verbal cu privire la orice reclamație de garanție sau de conformitate notificată de Consumator.
9.5. Copia procesului-verbal trebuie pusă la dispoziția Consumatorului fără întârziere, într-un mod care să permită dovada comunicării.
9.6. Dacă Prestatorul nu poate exprima o opinie cu privire la caracterul justificat al reclamației în momentul notificării, atunci – inclusiv motivele refuzului și posibilitatea de a apela la o comisie de soluționare alternativă a litigiilor – este obligat să informeze Consumatorul în termen de cinci zile lucrătoare, într-un mod care să permită dovada comunicării.
9.7. Prestatorul este obligat să păstreze procesul-verbal timp de trei ani de la data întocmirii acestuia și să-l prezinte autorităților de control la cerere.
9.8. Prestatorul trebuie să depună eforturi pentru ca reparația sau înlocuirea să fie efectuată în termen de cel mult cincisprezece zile. Dacă această durată este depășită, Prestatorul este obligat să informeze Consumatorul cu privire la durata estimată a reparației sau înlocuirii. Informarea se face pe cale electronică sau prin alt mijloc care permite dovedirea recepționării de către Consumator, cu consimțământul prealabil al acestuia. - DISPOZIȚII DIVERSE
10.1. Prestatorul are dreptul de a apela la terți pentru executarea obligațiilor sale. Este pe deplin responsabil pentru comportamentul ilegal al acestora, ca și cum ar fi comis personal fapta respectivă.
10.2. Dacă orice parte a prezentului Regulament devine nulă, ilegală sau inaplicabilă, aceasta nu afectează valabilitatea, legalitatea și aplicabilitatea celorlalte dispoziții.
10.3. În cazul în care Prestatorul nu își exercită un drept conferit de prezentul Regulament, neexercitarea nu va fi considerată o renunțare la acel drept. Orice renunțare la drepturi este valabilă doar prin declarație scrisă expresă. Faptul că Prestatorul nu insistă o dată asupra respectării stricte a unei prevederi esențiale nu înseamnă că renunță la respectarea acesteia în viitor.
10.4. Prestatorul și Utilizatorul vor încerca să soluționeze litigiile pe cale amiabilă.
10.5. Părțile stabilesc că magazinul online al Prestatorului funcționează în Ungaria și este întreținut acolo. Deoarece site-ul poate fi accesat din alte țări, utilizatorii acceptă în mod expres că legea aplicabilă în relația dintre Utilizator și Prestator este legea maghiară. Dacă Utilizatorul este consumator, conform art. 26 alin. (1) din Codul de procedură civilă maghiar, instanța competentă este exclusiv cea de la domiciliul consumatorului.
10.6. Prestatorul nu aplică condiții generale diferite de acces la produsele din magazinul online pe motive legate de cetățenia, reședința sau domiciliul Utilizatorului.
10.7. În ceea ce privește metodele de plată acceptate, Prestatorul nu aplică condiții diferite pentru executarea tranzacției pe motive legate de cetățenia, reședința, domiciliul Utilizatorului, locul de deschidere al contului de plată, sediul prestatorului de servicii de plată sau locul emiterii instrumentului de plată în cadrul Uniunii Europene.
10.8. Prestatorul respectă prevederile REGULAMENTULUI (UE) 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI privind combaterea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenie, reședință sau sediu în cadrul pieței interne, precum și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2006/2004 și (UE) 2017/2394 și a Directivei 2009/22/CE. - PROCEDURA DE GESTIONARE A RECLAMAȚIILOR
(PENTRU UTILIZATORII CALIFICAȚI CA CONSUMATORI)
11.1. Scopul Furnizorului este de a îndeplini toate comenzile într-o calitate corespunzătoare, în concordanță cu satisfacția deplină a clientului. Dacă utilizatorul are o reclamație legată de contract sau de îndeplinirea acestuia, reclamația poate fi comunicată prin e-mail sau prin poștă.
11.2. Furnizorul va examina imediat reclamația și, dacă este necesar, o va remedia. Dacă cumpărătorul nu este de acord cu soluționarea reclamației sau dacă nu este posibilă o examinare imediată a acesteia, Furnizorul va întocmi un proces-verbal despre reclamație și poziția sa referitoare la aceasta, iar o copie a acestuia va fi oferită cumpărătorului.
11.3. Reclamațiile scrise vor fi răspunse de Furnizor în termen de 30 de zile într-un mod care poate fi dovedit în scris și va întreprinde măsuri pentru a o comunica. Dacă reclamația este respinsă, Furnizorul va motiva poziția sa. Procesul-verbal întocmit cu privire la reclamație și copia răspunsului vor fi păstrate de Furnizor timp de 3 ani și vor fi prezentate autorităților de control la cererea acestora.
11.4. Vă informăm că în cazul respingerii reclamației, aveți dreptul de a iniția procedura în fața autorităților competente sau a unei instanțe de mediere, după cum urmează (Furnizorul nu a emis o declarație generală de subordonare):
11.5. Consumatorul poate depune o reclamație la autoritatea de protecție a consumatorilor: În conformitate cu art. 45/A alin. (1)-(3) din Legea nr. 45/1997 și cu Regulamentul Guvernului nr. 387/2016 (din 2 decembrie) privind desemnarea autorității de protecție a consumatorilor, autoritatea competentă este Oficiul Guvernamental: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.6. Consumatorul are posibilitatea de a se adresa unei instanțe de mediere în caz de reclamație, iar detalii despre instanțele de mediere pot fi găsite mai jos:
Comitetul de Mediere din Județul Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Str. Majorossy Imre nr. 36
Telefon: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax: (72) 507-152
Președinte: Dr. Bércesi Ferenc
Website: www.baranyabekeltetes.hu
Email: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Comitetul de Mediere din Județul Bács-Kiskun
Adresa: 6000 Kecskemét, Bulevardul Árpád nr. 4
Adresă poștală: 6001 Kecskemét, P.O. Box 228
Telefon: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403
Fax: (76) 501-538
Președinte: Dr. Horváth Zsuzsanna
Website: www.bacsbekeltetes.hu
Email: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Comitetul de Mediere din Județul Békés
Adresa: 5600 Békéscsaba, Str. Penza nr. 5
Telefon: (66) 324-976
Fax: (66) 324-976
Președinte: Dr. Bagdi László
Website: www.bmkik.hu
Email: bekeltetes@bmkik.hu
Comitetul de Mediere din Județul Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc, Str. Szentpáli nr. 1
Telefon: (46) 501-091 (noi cazuri); 501-871 (cazuri în desfășurare)
Președinte: Dr. Tulipán Péter
Website: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Email: bekeltetes@bokik.hu
Comitetul de Mediere din Budapesta
Adresa: 1016 Budapesta, Bulevardul Krisztina nr. 99
Telefon: (1) 488-2131
Fax: (1) 488-2186
Președinte: Dr. Inzelt Éva Veronika
Website: https://bekeltet.bkik.hu/
Email: bekelteto.testulet@bkik.hu
Comitetul de Mediere din Județul Csongrád-Csanád
Adresa: 6721 Szeged, Str. Párizsi nr. 8-12
Telefon: (62) 554-250/118
Fax: (62) 426-149
Președinte: Dr. Horváth Károly
Website: www.bekeltetes-csongrad.hu
Email: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Comitetul de Mediere din Județul Fejér
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Piața Hosszúséta nr. 4-6
Telefon: (22) 510-310
Fax: (22) 510-312
Președinte: Dr. Vári Kovács József
Website: www.bekeltetesfejer.hu
Email: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
Comitetul de Mediere din Județul Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Str. Szent István nr. 10/a
Telefon: (96) 520-217
Președinte: Dr. Bagoly Beáta
Site web: https://gymsmkik.hu/bekelteto
Adresă de e-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Sediul Comisiei de Conciliere a Județului Hajdú-Bihar: 4025 Debrecen, Piața Petőfi 10.
Locul de desfășurare al procedurilor: 4025 Debrecen, Strada Vörösmarty 13-15.
Număr de telefon: (52) 500-710; (52) 500-745
Număr de fax: (52) 500-720
Președinte: Dr. Hajnal Zsolt
Site web: https://www.hbmbekeltetes.hu
Adresă de e-mail: bekelteto@hbkik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Heves
Adresă corespondență: 3300 Eger, Ap. 440.
Primirea clienților: 3300 Eger, Strada Hadnagy 6, parter
Număr de telefon: (36) 416-660/105 ramura
Număr de fax: (36) 323-615
Președinte: Dr. Gondos István
Site web: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
Adresă de e-mail: bekeltetes@hkik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Jász-Nagykun-Szolnok
Adresă: 5000 Szolnok, Parcul Verseghy 8, Etajul III.
Număr de telefon: (20) 373-2570
Număr de fax: (56) 370-005
Președinte: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
Site web: https://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet
Adresă de e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Comisia de Conciliere a Județului Komárom-Esztergom
Adresă: 2800 Tatabánya, Piața Principală 36.
Număr de telefon: (34) 513-010
Număr de fax: (34) 316-259
Președinte: Dr. Bures Gabriella
Site web: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet
Adresă de e-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Nógrád
Adresă: 3100 Salgótarján, Strada Mártírok 4.
Număr de telefon: (32) 520-860
Număr de fax: (32) 520-862
Președinte: Dr. Pongó Erik
Site web: www.nkik.hu
Adresă de e-mail: nkik@nkik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Pest
Sediul: 1055 Budapesta, Strada Balassi Bálint 25, IV/2.
Număr de telefon: +36 1 792 7881
Președinte: Dr. Koncz Pál
Site web: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu
Adresă de e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Somogy
Adresă: 7400 Kaposvár, Strada Anna 6.
Număr de telefon: (82) 501-000
Număr de fax: (82) 501-046
Președinte: Dr. Csapláros Imre
Site web: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-159
Adresă de e-mail: skik@skik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Szabolcs-Szatmár-Bereg
Adresă: 4400 Nyíregyháza, Strada Széchenyi 2.
Număr de telefon: (42) 420-180
Număr de fax: (42) 420-180
Președinte: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
Site web: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Adresă de e-mail: bekelteto@szabkam.hu
Comisia de Conciliere a Județului Tolna
Adresă: 7100 Szekszárd, Strada Arany J. 23-25.
Număr de telefon: (74) 411-661; (30) 664-2130
Număr de fax: (74) 411-456
Președinte: Mónus Gréta
Site web: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2
Adresă de e-mail: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Vas
Primirea clienților: 9700 Szombathely, Strada Rákóczi Ferenc 23.
Număr de telefon: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708
Număr de fax: (94) 316-936
Președinte: Dr. Kövesdi Zoltán
Site web: www.vasibekelteto.hu
Adresă de e-mail: pergelt.bea@vmkik.hu
Comisia de Conciliere a Județului Veszprém
Adresă: 8200 Veszprém, Piața Radnóti 1.
Număr de telefon: (88) 814-121; (88) 814-111
Număr de fax: (88) 412-150
Președinte: Dr. Herjavecz Klára
Site web: www.bekeltetesveszprem.hu
Adresă de e-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Comisia de Conciliere a Județului Zala
Adresă: 8900 Zalaegerszeg, Strada Petőfi 24.
Număr de telefon: (92) 550-513
Număr de fax: (92) 550-525
Președinte: Dr. Molnár Sándor
Site web: www.bekelteteszala.hu
Adresă de e-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
11.7. Comisia de conciliere are competența de a rezolva litigiile de consum fără a fi nevoie de proceduri judiciare. Sarcina comisiei de conciliere este de a încerca să ajungă la un acord între părți pentru rezolvarea litigiului de consum, iar în cazul în care acest lucru nu este posibil, să ia o decizie pentru a asigura exercitarea rapidă, eficientă și economică a drepturilor consumatorului. Comisia de conciliere oferă consultanță cu privire la drepturile consumatorului și obligațiile care îi revin acestuia, la cererea consumatorului sau a furnizorului.
11.8. În cazul unui litigiu de consum transfrontalier legat de un contract de vânzare online sau de prestare de servicii online, oricare dintre comisiile de conciliere ale camerelor de comerț și industrie din județele respective (inclusiv capitala) poate interveni, ținând cont de regulile de competență stabilite în art. 20 din Legea privind protecția consumatorilor. Conform reglementărilor UE aplicabile, consumatorul poate solicita soluționarea litigiului și în țara sa de origine.
11.9. În cazul unei plângeri a consumatorului, acesta poate utiliza platforma de soluționare a disputelor online a Uniunii Europene. Utilizarea platformei necesită o simplă înregistrare în sistemul Comisiei Europene, accesibilă aici. După înregistrare, consumatorul poate depune plângerea pe site-ul respectiv.
11.10. Furnizorul are obligația de a coopera în cadrul procedurii de conciliere. Acesta este obligat să își trimită răspunsul comisiei de conciliere și să asigure participarea unei persoane autorizate să încheie un acord în cadrul audierii. În cazul în care sediul sau punctul de lucru al întreprinderii nu se află în județul în care funcționează comisia de conciliere competentă, întreprinderea este obligată să ofere posibilitatea de a încheia un acord scris conform cerințelor consumatorului.
11.11. Dacă consumatorul nu se adresează comisiei de conciliere sau procedura nu a avut succes, consumatorul are posibilitatea de a se adresa instanței pentru rezolvarea litigiului. Acțiunea trebuie intentată printr-o cerere de chemare în judecată, în care trebuie să fie incluse următoarele informații:
• instanța competentă;
• numele, domiciliul și statutul procesual al părților și ale reprezentanților acestora;
• dreptul revendicat și prezentarea faptelor și probelor care stau la baza acestuia;
• informațiile necesare pentru a stabili competența instanței;
• cererea clară de soluționare a litigiului.
Cererea de chemare în judecată trebuie să fie însoțită de documentul sau copia acestuia care face dovada cerinței.
- DREPTURI DE AUTOR
12.1. Deoarece website-ul https://greenmanshop.ro/ este considerat o lucrare protejată prin drepturi de autor, este interzisă descărcarea (copierea), retransmiterea către publicul larg, utilizarea în orice alt mod, stocarea electronică, procesarea și comercializarea conținutului sau a oricărei părți din acesta fără consimțământul scris al Furnizorului. Utilizatorul poate descărca Termenii și condițiile (T&C) și Politica de confidențialitate, fără nici o condiție sau restricție, și le poate stoca în orice formă.
12.2. Orice material preluat de pe https://greenmanshop.ro/ sau din baza sa de date poate fi utilizat doar cu acordul scris al Furnizorului, cu menționarea unui link către website-ul respectiv.
12.3. Furnizorul își rezervă toate drepturile asupra tuturor elementelor serviciului său, a numelui domeniilor sale, a domeniilor secundare asociate acestora și a spațiilor publicitare de pe internet.
12.4.Este interzisă adaptarea sau decompunerea conținutului de pe https://greenmanshop.ro/ sau a unor părți ale acestuia, crearea de identități sau parole de utilizator prin mijloace neloiale, utilizarea oricărei aplicații care poate modifica sau indexa website-ul https://greenmanshop.ro/ sau părți ale acestuia.
12.5. Numele https://greenmanshop.ro/ beneficiază de protecție prin drepturi de autor și poate fi folosit doar cu acordul scris al Furnizorului, cu excepția cazului în care este furnizat un link către acesta.
12.6.Utilizatorul înțelege că, în cazul utilizării neautorizate, Furnizorul are dreptul la o penalizare. Penalizarea va fi de 60.000 HUF brut pe imagine și de 20.000 HUF brut pe cuvânt. În cazul unei încălcări a drepturilor de autor, Furnizorul va aplica o autentificare notarială a faptelor, iar costul acesteia va fi suportat tot de utilizatorul care a încălcat drepturile de autor. - PROTECȚIA DATELOR
Politica de confidențialitate a website-ului este disponibilă la următorul link:
https://greenman.hu/protecția-datelor
Veszprém, 2025-05-01
Anexa nr. 1
Gama de produse
Greenman Agro
Greenman Floralia
Greenman Compost
Greenman Pond și Greenman PondStone
Greenman Purus și Greenman Elixirul Latrinei
Greenman AlgiNova
Greenman AlgiCell
Greenman Starter
Greenman Anti Insect serum
Greenman HuminCell și Greenman HuminActive și Greenman CA + S
Greenman Dezodorizant pentru locuința animalelor de companiea și Dezodorizant lichid pentru locuința animalelor de companie
Greenman Balsam pentru câini și Greenman Balsam pentru pisici
Greenman Ordonizat pentru litiera pisicii și Greenman Kennel Soluție de curățare pentru cușcă
Greenman PreBioHerbs pentru câini
Greenman PreBioHerbs
Greenman Equitan
Greenman Api și Greenman ApiBioHerbs
Greenman AquaClean și Greenman FreshAqua și Greenman AquaStone
Greenman BoviCure și Greenman ProBio și Greenman Animal și Greenman Silage
Greenman Îngrijire Ugerului
Greenman Magia Pantofilor
Greenman Relax Odorizant de cameră cu lavandă și Fresh Odorizant de cameră cu portocale
Greenman Dispozitiv Multifuncțional pentru Stropit
Găleată pentru compostare
Greenman Arzenal set de unelte pentru grădină
precum și pachetele promoționale formate din aceste produse, care conțin reduceri.
Formular de retragere
Formular de returnare a produsului
(Completați și returnați numai în cazul intenției de retragere din achiziție)
Destinatar:
Greenman Kft., 8200 Veszprém, Házgyári út 16,
info@greenmanshop.ro, +36 88 886 140
DESCĂRCAȚI FORMULARUL DE RETURNARE